Normal Karı Nedir?
Normal kâr, birinin işi devam ettirmesi için kazanması
gereken temel kartır. Bir işletmecinin, hatta mağlup olmak için makul bir
şekilde kazanmasını beklediği kar olarak düşünülebilir. İşletmeler bundan daha
az kazandıklarında, endüstrileri değiştirmeleri veya uygulamalarında başka
değişiklikler yapmaları gerektiğinin bir göstergesi. Bunu aşan işletmeler iyi
işler yapıyor ve pazara giren ek işletmeler için bir teşvik yaratıyorlar.
Kusursuz bir rekabeti olan bir ekonomide, işletmeler teorik
olarak normal bir kâr durumunda kalırlardı. İşletmeler daha fazla kazanmaya
başladıklarında, diğer işletmeler de kar yapma umutları ile pazara girer ve bu
da kar seviyesini normale döndürür. Bununla birlikte, bilinen pazarlarda tam
rekabet mevcut değildir ve bu nedenle gerçek normal kâr çok sıra dışıdır.
Piyasada farklı sektörler değişik derecelerde karlar
üretmektedir. Piyasanın bazı bölgelerinde kâr nispeten düşüktür. Piyasadaki
diğer alanlar çok büyük karlar sergilemekle birlikte, bu endüstrilerle ilgili
kişiler için yüksek bir risk söz konusudur. Ayrıca, karların yüksek olduğu
sektörlere girmek zor olabilir, çünkü şirketler, iş uygulamalarını ve
tekliflerini rakiplerin pazara girmesini zorlaştıran bir şekilde rafine
edebilirler. Sizde
bu tarz makaleler için bu hizmetleri alabilirsiniz;
Normal kâr sağlayan bir işletme, işletmenin sahibi
tarafından işlenen zaman ve enerji gibi masraflar da dahil olmak üzere,
işletmeyi yürütmekle ilgili masrafları karşılayacak kadar para kazanmaktır.
Fazla ekonomik kâr, bir işletmenin masraflarını karşılamak için ihtiyaç duyduğu
paradan daha fazla para çektiğini gösterir. Bu kârlar, işi büyütmek ve büyütmek
veya işin kilit üyelerine daha büyük ödemeler sağlamak için kullanılabilir.
İnsanlar yeni bir iş kurduklarında yaptıkları şeylerden
biri, uzun vadede kullanılacak projeksiyonlar yapmaktır. İşin kaybede uğraması,
karı kademeli olarak normal kâr seviyesine yükseltmesi ve daha sonra kazanç
sağlamaya başlaması beklenebilir. Bir hedefin ve hedeflerin belirlenmesi, bir
işletmenin verimliliğini ve uzun vadede uygulanabilirliğini değerlendirirken
insanlara yardımcı olabilir. Örneğin, bir restoran sahibi, işletmenin iki yıl
içinde bile kopması gerektiğine ve hala dört yılda bir kayba uğradığına
inanıyorsa, işi kapatmanın ve başka bir şeye geçmenin tam zamanı gelmiş
olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder