Normal Karı Nedir?



Normal kâr, birinin işi devam ettirmesi için kazanması gereken temel kartır. Bir işletmecinin, hatta mağlup olmak için makul bir şekilde kazanmasını beklediği kar olarak düşünülebilir. İşletmeler bundan daha az kazandıklarında, endüstrileri değiştirmeleri veya uygulamalarında başka değişiklikler yapmaları gerektiğinin bir göstergesi. Bunu aşan işletmeler iyi işler yapıyor ve pazara giren ek işletmeler için bir teşvik yaratıyorlar.

Kusursuz bir rekabeti olan bir ekonomide, işletmeler teorik olarak normal bir kâr durumunda kalırlardı. İşletmeler daha fazla kazanmaya başladıklarında, diğer işletmeler de kar yapma umutları ile pazara girer ve bu da kar seviyesini normale döndürür. Bununla birlikte, bilinen pazarlarda tam rekabet mevcut değildir ve bu nedenle gerçek normal kâr çok sıra dışıdır.

Piyasada farklı sektörler değişik derecelerde karlar üretmektedir. Piyasanın bazı bölgelerinde kâr nispeten düşüktür. Piyasadaki diğer alanlar çok büyük karlar sergilemekle birlikte, bu endüstrilerle ilgili kişiler için yüksek bir risk söz konusudur. Ayrıca, karların yüksek olduğu sektörlere girmek zor olabilir, çünkü şirketler, iş uygulamalarını ve tekliflerini rakiplerin pazara girmesini zorlaştıran bir şekilde rafine edebilirler. Sizde bu tarz makaleler için bu hizmetleri alabilirsiniz;
·        içerik ajansı
·        içerik siparişi
·        Hazır makale
Normal kâr sağlayan bir işletme, işletmenin sahibi tarafından işlenen zaman ve enerji gibi masraflar da dahil olmak üzere, işletmeyi yürütmekle ilgili masrafları karşılayacak kadar para kazanmaktır. Fazla ekonomik kâr, bir işletmenin masraflarını karşılamak için ihtiyaç duyduğu paradan daha fazla para çektiğini gösterir. Bu kârlar, işi büyütmek ve büyütmek veya işin kilit üyelerine daha büyük ödemeler sağlamak için kullanılabilir.

İnsanlar yeni bir iş kurduklarında yaptıkları şeylerden biri, uzun vadede kullanılacak projeksiyonlar yapmaktır. İşin kaybede uğraması, karı kademeli olarak normal kâr seviyesine yükseltmesi ve daha sonra kazanç sağlamaya başlaması beklenebilir. Bir hedefin ve hedeflerin belirlenmesi, bir işletmenin verimliliğini ve uzun vadede uygulanabilirliğini değerlendirirken insanlara yardımcı olabilir. Örneğin, bir restoran sahibi, işletmenin iki yıl içinde bile kopması gerektiğine ve hala dört yılda bir kayba uğradığına inanıyorsa, işi kapatmanın ve başka bir şeye geçmenin tam zamanı gelmiş olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Emanet hesabı nedir?

Farab (Otrar) Neresi?

ESO Nedir?